Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

Szczegóły projektu

Akcja: menstruacja: Akcja edukacyjna oraz dyspensery z artykułami higieny menstruacyjnej w placówkach oświatowych w Świętochłowicach


Opis projektu

Projekt polega na wyposażeniu świętochłowickich placówek oświatowych (szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz MDK i Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej) w dyspensery z podpaskami i tamponami dla nastolatek oraz przeprowadzeniu akcji edukacyjnej wśród świętochłowickich uczennic. Jego celem jest walka z wykluczeniem dziewcząt, które z powodu ubóstwa lub innych czynników nie mogą pozwolić sobie na zakup środków higieny osobistej. Według badań przeprowadzonych dla Kulczyk Foundation w 2020:
- co druga nastolatka przynajmniej raz nie poszła do szkoły z powodu okresu,
- co trzecia dziewczyna nie jest przygotowana na nadejście pierwszej miesiączki,
- a co piąta uczennica musiała zwolnić się ze szkoły z powodu braku środków higieny menstruacyjnej.

Realizacja projektu obejmuje:
- zakup i montaż dyspenserów  
- zakup produktów higieny menstruacyjnej
- akcję edukacyjną obejmującą warsztaty i materiały informacyjne

Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu
1. Zapobieganie wykluczeniu edukacyjnemu spowodowanemu absencją uczennic w czasie miesiączki.
2. Redukowanie ubóstwa menstruacyjnego poprzez łatwy, bezpłatny, anonimowy dostęp do produktów higieny menstruacyjnej.
3. Wspieranie uczennic i wyrównywanie szans poprzez zapewnienie równego dostępu do środków higieny menstruacyjnej w czasie miesiączki.
4. Edukacja uczennic i uczniów w zakresie menstruacji, higieny i produktów higieny  menstruacyjnej.
5. Odtabuizowanie tematu menstruacji oraz promowanie ciało-pozytywności i ochrony zdrowia.

Uzasadnienie ogólnodostępności

Projekt realizowany będzie na terenie świętochłowickich placówek oświatowych. Produkty będą dostępne dla wszystkich potrzebujących ich osób w godzinach funkcjonowania poszczególnych placówek, zaś w warsztatach / prelekcjach będą mogły wziąć udział wszystkie zainteresowane osoby.

Miejsce realizacji projektu

1. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Miłośników Ziemi Śląskiej
2. Szkoła Podstawowa nr 2
3. Szkoła Podstawowa nr 3 im. Henryka Sienkiewicza w Zespole Szkolno-Przedszkolnym  
4. Szkoła Podstawowa nr 4 im. Tadeusza Kościuszki
5. Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 5 im. Jerzego Kukuczki w Zespole Szkół Ogólnokształcących  
6. Szkoła Podstawowa nr 8 im. Jana III Sobieskiego
7. Szkoła Podstawowa Specjalna nr 10 im. Janusza Korczaka
8. Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 17 im. Gustawa Morcinka
9. Szkoła Podstawowa nr 19 im. Bolesława Chrobrego
10. I Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Jana Kochanowskiego
11. II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi im. Mikołaja Reja w Zespole Szkół Ogólnokształcących
12. Zespół Szkół Technicznych i Zawodowych im. Augustyna Świdra
13. Zespół Edukacji Wspomagającej
14. Młodzieżowy Dom Kultury
15. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
16. Salezjański Zespół Szkół Publicznych „Don Bosko”

Poszczególne elementy kosztów, wskazane przez wnioskodawcę
Lp.Część składowaŁączny koszt
1Zakup dyspenserów na tampony i podpaski (17)7 650 zł
2Zakup naklejek z identyfikacją graficzną projektu (17)170 zł
3Montaż dyspenserów (17)850 zł
4Wydrukowanie 100 plakatów A3 zachęcających do korzystania z dyspenserów150 zł
5Produkcja spotu filmowego promującego projekt1 500 zł
6Wydrukowanie broszur informacyjno-edukacyjnych (2500)500 zł
7Wynagrodzenie koordynatora / logistyka projektu1 500 zł
8Koszt wysyłki kurierskiej do 20 kg (17)510 zł
9Kartony do wysyłki o wymiarach 60x40x40 cm (17 kartonów), taśma pakowa68 zł
10Wynagrodzenie grafika 1 500 zł
11Przeprowadzenie warsztatów w placówkach oświatowych (dwa otwarte spotkania w każdej placówce))4 420 zł
12Opracowanie materiałów edukacyjnych1 000 zł
13Zakup podpasek (2400 paczek)36 000 zł
14Zakup tamponów (800 paczek)12 000 zł
Łącznie: 67 818 zł

Wiadomość została wysłana. Dziękujemy!
Wiadomość nie została wysłana.
Prosimy spróbować później.

Masz pytanie do autora projektu?

Napisz mu wiadomość!

* Pola obowiązkowe

Pytanie dotyczące projektu:
Akcja: menstruacja: Akcja edukacyjna oraz dyspensery z artykułami higieny menstruacyjnej w placówkach oświatowych w Świętochłowicach

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanym dalej rozporządzeniem 2016/679) informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Świętochłowicach jest: Prezydent Miasta Świętochłowice, ul. Katowicka 54, 41-600 Świętochłowice.
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych pod adresem poczty elektronicznej: iod@swietochlowice.pl.
3. Administrator danych osobowych przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zawartych umów oraz na podstawie udzielonej zgody.
4. Pani/Pana Dane osobowe są przetwarzane w celach:
a) wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (art. 6. ust. 1 lit. c rozporządzenia 2016/679);
b) wykonywania zadań w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej (art. 6. ust. 1 lit. e rozporządzenia 2016/679);
c) realizacji umów zawartych z kontrahentami (art. 6. ust. 1 lit. b rozporządzenia 2016/679).

W szczególnych sytuacjach mogą istnieć także inne powody, np. ustalanie, dochodzenie lub obrona roszczeń lub wyrażona przez Panią/Pana zgoda. Informacje o konkretnych celach przetwarzania, podstawach prawnych zostaną przekazane w ramach realizacji danej sprawy, np. na dedykowanym formularzu, jeśli ma zastosowanie.

5. W określonych sytuacjach Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane innym podmiotom. W przypadku innych organów administracji publicznej podstawą przekazywania będą właściwe dla danej sytuacji przepisy prawa. Ponadto odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby upoważnione przez Administratora danych osobowych, dostawcy usług w takich obszarach jak: usługi pocztowe lub kurierskie, wykonywanie lub dostarczanie systemów informatycznych niezbędnych do funkcjonowania Urzędu, obsługa archiwalna, bankowa w zakresie realizacji płatności. Ponadto w zakresie stanowiącym informację publiczną dane będą ujawniane każdemu zainteresowanemu taką informacją lub publikowane w BIP Urzędu.
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres, który będzie indywidualny w zależności od rodzaju sprawy, której Pani/Pana dane osobowe będą dotyczyć. Urząd ma obowiązek przechowywania akt spraw w interesie publicznym. Okres przechowywania wynikał będzie z przepisów prawa dotyczących archiwizacji, instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej, może także wynikać ze szczególnych przepisów mających zastosowanie do załatwienia Pani/Pana sprawy.
7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
a) prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych
b) prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
c) prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), w przypadku gdy:
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
- osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
- osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
- dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
- dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
d) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – w przypadku, gdy:
- osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
- przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
- Administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
- osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
e) prawo do przenoszenia danych – w przypadku, gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
- przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
- przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany;
f) prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
- zaistnieją przyczyny związane z Pani/Pana szczególną sytuacją, w przypadku przetwarzania danych na podstawie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez Administratora,
- przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające
ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą jest dzieckiem.
8. W przypadkach, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody ma Pani/Pan prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Prawa te mogą w szczególnych przypadkach podlegać ograniczeniom wynikającym z przepisów.
9. Powyższe prawa można realizować kontaktując się z Administratorem lub Inspektorem Ochrony Danych.
10. W przypadku stwierdzenia niezgodnego z prawem przetwarzania danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
11. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, chyba że w konkretnej sytuacji zostanie przekazana informacja, że podanie danych jest dobrowolne. Konsekwencją niepodania danych osobowych, tam gdzie jest to obowiązkowe będzie brak możliwości realizacji Pani/Pana sprawy, czy zawarcia umowy.
12. Pani/Pana dane nie będą profilowane i nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.