Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

projekt Nr 2/I/2023

2/I/2023. Zakup Mobilnego Symulatora Zagrożeń Pożarowych występujących w budynku mieszkalnym


Lokalizacja

Obszar Miasta Świętochłowice

Opis projektu

Zakup Mobilnego Symulatora Zagrożeń Pożarowych występujących w budynkach mieszkalnych na potrzeby mieszkańców Miasta Świętochłowice pozwoli wzbogacić ich wiedzę z zakresu bezpiecznych zachowań w razie wystąpienia pożaru, bądź innego zagrożenia w mieszkaniu, co w konsekwencji w bardzo dużym stopniu wpłynie na poprawę ich bezpieczeństwa. Inteligentny model domku jednorodzinnego, w którym komputery i urządzenia elektroniczne kontrolują każdy jego element, intuicyjnie steruje oświetleniem, drzwiami, oknami, wentylacją i innymi modułami. Umożliwia definiowanie i odtwarzanie dynamicznych scenariuszy, pozwalających na sekwencyjne uruchamianie kolejnych zdarzeń. Najważniejszą funkcją symulatora jest dynamiczna prezentacja zagrożeń pożarowych i innych niebezpiecznych zdarzeń, jakie mogą wystąpić w miejscu zamieszkania. Sterowane przez komputery efekty świetlne, dźwiękowe oraz wydobywający się dym realnie oddają grozę sytuacji, pobudzając wyobraźnię mieszkańców. Miniaturowe czujki, monitorowane przez komputery domku, alarmują jego mieszkańców w przypadku pojawienia się dymu, czy też „cichego zabójcy” jakim jest tlenek węgla. Zainstalowane w budynku kamery pozwalają na wirtualne uczestnictwo w sytuacjach niebezpiecznych. Mieszkańcy czują się tak, jakby rzeczywiście znajdowali się w zagrożonych pomieszczeniach. Komputery symulatora umożliwiają również przeglądanie filmów z prawdziwych akcji czy pożarów, analizę zdjęć spalonych pomieszczeń, a także odtwarzanie dowolnych prezentacji. Liczne interfejsy umożliwiają dołączenie projektora bądź systemu nagłośnieniowego. Dzięki temu w pokazach może uczestniczyć większa liczba ludzi. Mobilny Symulator Zagrożeń Pożarowych jest narzędziem, które wspiera jednostki Państwowej i Ochotniczej Straży Pożarnej, Straży Miejskiej oraz Policji w wykonywaniu zadań z zakresu edukacji ekologicznej i prewencji pożarowej. Zakupiony symulator wykorzystywany byłby głównie przez strażaków PSP i druhów OSP podczas prowadzonych działań z zakresu prewencji społecznej skierowanych dla wszystkich mieszkańców Naszego Miasta, w ramach cyklicznych corocznych imprez organizowanych na terenie miasta, takich jak: „Dni Miasta Świętochłowice”, „Dzień Dziecka”, pikników, festynów rodzinnych, spotkań z mieszkańcami, a także ogólnopolskich akcji „Kręci mnie bezpiecznego”, „Czujka na straży Twojego Bezpieczeństwa”, „Bezpieczna droga do szkoły” oraz Turniej Wiedzy Pożarniczej. Jak wynika z Informacji komendanta miejskiego PSP, tylko w 2021 r. w działaniach związanych z propagowaniem bezpiecznych zachowań strażacy z tutejszej Komendy podjęli 51 działań i spotkali się z ponad 3000 dzieci ze szkół i przedszkoli oraz z ok. 1500 osobami dorosłymi, pracownikami zakładów pracy oraz seniorami. Użycie Mobilnego Symulatora z pewnością podniosłoby efektywność prowadzonych szkoleń, pokazów i prelekcji z zakresu ochrony przeciwpożarowej. Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Świętochłowicach wyraziła wielkie zainteresowanie, a także wyraziła zgodę na użytkowanie przedmiotowego symulatora oraz wzięłaby pełną odpowiedzialność za jego użytkowanie zgodnie z zapisami Uchwały Nr XL/332/21 Rady Miejskiej w Świętochłowicach z dnia 29 marca 2021 r. w sprawie budżetu obywatelskiego w Świętochłowicach.

Uzasadnienie ogólnodostępności

Mobilny Symulator Zagrożeń Pożarowych występujących w budynkach mieszkalnych byłby dostępny dla każdego mieszkańca Świętochłowic, głównie dla dzieci z przedszkoli, szkół podstawowych, młodzieży, seniorów należących do klubów i fundacji oraz pracowników zakładów pracy, w ramach prowadzonych akcji propagowania bezpiecznych zachowań. Symulator znajdowałby się na wyposażeniu Komendy Miejskiej PSP w Świętochłowicach – w ramach użyczenia, a w ramach ogólnodostępności mógłby być wykorzystywany również przez inne służby, instytucje, spółdzielnie kominiarzy oraz np. w szkołach na lekcjach wychowawczych i próbnych ewakuacjach oraz przez jednostki OSP, które prowadzą szkolenia, prelekcje, pokazy i ćwiczenia dla mieszkańców Świętochłowic.  

Poszczególne elementy kosztów, wskazane przez wnioskodawcę
Lp.Część składowaŹródło danych do kalulacji kosztuŁączny koszt
1Mobilny Symulator Zagrożeń Pożarowychhttps://www.mobilnysymulator.com.pl/oferta65 000 zł

Wiadomość została wysłana. Dziękujemy!
Wiadomość nie została wysłana.
Prosimy spróbować później.

Masz pytanie do autora projektu?

Napisz mu wiadomość!

* Pola obowiązkowe

Pytanie dotyczące projektu:
Zakup Mobilnego Symulatora Zagrożeń Pożarowych występujących w budynku mieszkalnym

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanym dalej rozporządzeniem 2016/679) informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Świętochłowicach jest: Prezydent Miasta Świętochłowice, ul. Katowicka 54, 41-600 Świętochłowice.
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych pod adresem poczty elektronicznej: iod@swietochlowice.pl.
3. Administrator danych osobowych przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zawartych umów oraz na podstawie udzielonej zgody.
4. Pani/Pana Dane osobowe są przetwarzane w celach:
a) wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (art. 6. ust. 1 lit. c rozporządzenia 2016/679);
b) wykonywania zadań w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej (art. 6. ust. 1 lit. e rozporządzenia 2016/679);
c) realizacji umów zawartych z kontrahentami (art. 6. ust. 1 lit. b rozporządzenia 2016/679).

W szczególnych sytuacjach mogą istnieć także inne powody, np. ustalanie, dochodzenie lub obrona roszczeń lub wyrażona przez Panią/Pana zgoda. Informacje o konkretnych celach przetwarzania, podstawach prawnych zostaną przekazane w ramach realizacji danej sprawy, np. na dedykowanym formularzu, jeśli ma zastosowanie.

5. W określonych sytuacjach Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane innym podmiotom. W przypadku innych organów administracji publicznej podstawą przekazywania będą właściwe dla danej sytuacji przepisy prawa. Ponadto odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby upoważnione przez Administratora danych osobowych, dostawcy usług w takich obszarach jak: usługi pocztowe lub kurierskie, wykonywanie lub dostarczanie systemów informatycznych niezbędnych do funkcjonowania Urzędu, obsługa archiwalna, bankowa w zakresie realizacji płatności. Ponadto w zakresie stanowiącym informację publiczną dane będą ujawniane każdemu zainteresowanemu taką informacją lub publikowane w BIP Urzędu.
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres, który będzie indywidualny w zależności od rodzaju sprawy, której Pani/Pana dane osobowe będą dotyczyć. Urząd ma obowiązek przechowywania akt spraw w interesie publicznym. Okres przechowywania wynikał będzie z przepisów prawa dotyczących archiwizacji, instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej, może także wynikać ze szczególnych przepisów mających zastosowanie do załatwienia Pani/Pana sprawy.
7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
a) prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych
b) prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
c) prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), w przypadku gdy:
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
- osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
- osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
- dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
- dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
d) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – w przypadku, gdy:
- osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
- przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
- Administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
- osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
e) prawo do przenoszenia danych – w przypadku, gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
- przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
- przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany;
f) prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
- zaistnieją przyczyny związane z Pani/Pana szczególną sytuacją, w przypadku przetwarzania danych na podstawie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez Administratora,
- przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające
ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą jest dzieckiem.
8. W przypadkach, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody ma Pani/Pan prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Prawa te mogą w szczególnych przypadkach podlegać ograniczeniom wynikającym z przepisów.
9. Powyższe prawa można realizować kontaktując się z Administratorem lub Inspektorem Ochrony Danych.
10. W przypadku stwierdzenia niezgodnego z prawem przetwarzania danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
11. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, chyba że w konkretnej sytuacji zostanie przekazana informacja, że podanie danych jest dobrowolne. Konsekwencją niepodania danych osobowych, tam gdzie jest to obowiązkowe będzie brak możliwości realizacji Pani/Pana sprawy, czy zawarcia umowy.
12. Pani/Pana dane nie będą profilowane i nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.